Лекція: " Гендерні стереотипи"
14 листопада 2024 року лекторка ГО «Авенір» провела лекцію з елементами тренінгу на тему: «Гендерно зумовлене насильство» для здобувачів освіти Немиринецького ліцею Ружинської селищної ради Житомирської області.
Теоретичний матеріал було подано у формі презентації, що включала ключові поняття: «стать», «гендер», «гендерні стереотипи» та «гендерно зумовлене насильство». На початку лекції з елементами тренінгу учні дізналися про основні відмінності між поняттями “статтю” та “гендером” та завдяки вправі «Стать чи гендер» на практиці навчилися розрізняти ці два поняття. Учасникам було запропоновано переглянути відеоролик на тему “Що таке гендерна рівність і гендерні стереотипи?”. Після перегляду відеоролику учнями були наведені приклади гендерних стереотипів характерних поширених у нашому суспільстві.
Лекторкою були розкриті поняття гендерної ідентичності та гендерного насильства, а також учасників було ознайомлено з видам гендерного насильства, від фізичного і економічного до ґендерної дискримінації та сексуального насильства. Наступник кроком було представлено інтерактивну гру “Міф чи реальність” під час якої учасники змогли подискутувати та представити власні аргументи та розвінчати поширені стереотипи.
Під час лекції були висвітлені основні види гендерного насильства — фізичне, сексуальне, психологічне та економічне, а також окремо розглянула питання гендерно зумовленого насильства під час війни, його причини й прояви. Крім того, лекторка звернула увагу учнів на питання гендерно зумовленого насильства з точки зору законодавства, зокрема, які види насильства визначають міжнародні документи. Лекторка спільно із учасниками лекції з елементами тренінгу обговорила можливі способи протидії гендерно зумовленому насильству, надала корисні поради та контактну інформацію про організації, до яких можна звернутися у випадку насильства, а також номери гарячих ліній і брошури з інформацією про безкоштовні психологічні групи.
Учні активно співпрацювали з лекторкою та отримали корисні теоретичні й практичні знання.