Інклюзивна освіта
Інклюзивна освіта
Інклюзивна школа– заклад освіти, який забезпечує інклюзивну освіту як систему освітніх послуг, зокрема: адаптує навчальні програми та плани, фізичне середовище, методи та форми навчання, використовує існуючі в громаді ресурси, залучає батьків, співпрацює з фахівцями для надання спеціальних послуг відповідно до різних освітніх потреб дітей, створює позитивний клімат в шкільному середовищі. Не дивлячись на те, що інклюзивні школи забезпечують сприятливі умови для досягнення рівних можливостей і повної участі, для їх ефективної діяльності необхідні спільні зусилля не лише з боку вчителів та персоналу школи, а й ровесників, батьків, членів родин.
Інклюзивне навчання — це комплексний процес забезпечення рівного доступу до якісної освіти дітям з особливими освітніми потребами шляхом організації їх навчання у загальноосвітніх навчальних закладах на основі застосування особистісно орієнтованих методів навчання, з урахуванням індивідуальних особливостей навчально-пізнавальної діяльності таких дітей.
Метою інклюзивного навчання є покращення навчального середовища, в якому вчитель та учні відкриті для різноманіття, де гарантується забезпечення потреб учнів і повага до їх здібностей та можливостей бути успішними.
Інклюзивне навчання означає, що всі учні можуть навчатися в школах за місцем проживання, в загальноосвітніх класах, в яких в разі необхідності їм буде надаватися підтримка як в навчальному процесі, так і з перепланування школи, класів, програм і діяльності з тим, щоб всі учні без виключення навчалися і проводили час разом.
Основа інклюзивного навчання
Всі учні:
- можуть навчатися різними методами і в різний період часу;
- мають індивідуальні здібності й особливості;
- хочуть відчувати, що їх розуміють і цінують;
- мають різне походження і бажають, щоб їх відмінності поважалися;
- пізнають скрізь.
Хто такі діти з особливими освітніми потребами?
Відповідно до ширшого розуміння інклюзивної освіти та міжнародних документів, діти з особливими освітніми потребами - це особи до 18-ти років, які потребують додаткової підтримки в освітньому процесі ( діти з порушеннями психофізичного розвитку, діти з інвалідністю, діти-біженці, працюючі діти, діти-мігранти, діти-представники релігійних меншин, діти-представники національних меншин, діти із сімей з низьким прожитковим мінімумом, безпритульні діти, діти-сироти, діти із захворюваннями СНІД/ВІЛ та інші).
В українському законодавстві термін “діти з особливими освітніми потребами” використовується у вужчому розумінні інклюзивної освіти й охоплює дітей з порушеннями психофізичного розвитку та дітей з інвалідністю.
Інклюзивне навчання в Немиринецькій ЗОШ І-ІІІ ступенів було запроваджене в 2019-2020 н.р. На інклюзивному навчанні перебуває 1 учениця. Для дитини з особливими освітніми потребами щороку розробляється індивідуальний план розвитку.